Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

Η ελληνική κοινότητα στην Κωνσταντινούπολη αποτάθηκε στο Δικαστήριο για να της επιστραφούν τρεις Εκκλησίες και πολλά ακίνητα που είχαν δοθεί από το τουρκικό κράτος στο λεγόμενο ''τουρκο-ορθόδοξο Πατριαρχείο'' (όχι το Οικουμενικό).
Οι εκκλησίες στις οποίες ηγείται η Σεβγκί Ερενερόλ, εγγονή του τουρκο-ορθόδοξου ''πατριάρχη'' Παπα-Ευθύμη, (κατάδικη ισόβια στη δίκη Εργκενεκόν), είχαν δοθεί παρανομα το 1924, στο τουρκο-ορθόδοξο ''Πατριαρχείο'',  όπως και τρία κτίρια γραφείων και περισσότερα από 20 καταστήματα, αναφέρεται σε ρεπορτάζ στην πρώτη σελίδα της Taraf.

Η δικηγόρος κ. Χιουλιά Μπελίσοϊ, που ξεκίνησε δίκη για λογαριασμό της ελληνικής (ρωμέϊκης) κοινότητας είπε: «Προσφύγαμε στο δικαστήριο για την επιστροφή αρχικά των Εκκλησιών. Θα προβούμε τώρα σε ενέργειες και για τα ακίνητα που χειρίζεται η οικογένεια Ερενερόλ». Το λεγόμενο  ''τουρκο-ορθόδοξο 'πατριαρχείο'' δεν αναγνωρίζεται από την Ορθόδοξη κοινότητα και δεν έχει πιστούς.  

Αξίζει να σημειωθεί οτι η  Εκκλησία στην περιοχή του Γαλατά είχε έρθει στην επικαιρότητα κατά τη δίκη Εργκενεκόν και είχε αποκαλυφθεί ότι η Σεβγκί Ερενερόλ, πραγματοποιούσε εκεί συνεδριάσεις εμπλεκομένων στην υπόθεση!  Η Σεβγκί ΕρένΕρόλ είχε καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη για απόπειρα ανατροπής της τουρκικής Κυβέρνησης. Η δικηγόρος κ. Χιουλιά Μπελίσοϊ, σε δήλωσή της στην εφημερίδα, είπε ότι θα προβούν ξεχωριστά σε νομικές διαδικασίες για τα έσοδα των εκκλησιών. Και τόνισε ότι τα όσα έχουν κάνει μέχρι τώρα αφορούν τις ίδιες τις εκκλησίες. Στη συνέχεια, θα ενεργήσουν για τα έσοδα αυτών. Για τα έσοδα ενδιαφέρεται η οικογένεια Ερέν Ερόλ και τα παίρνει εκείνη.

Σημειώνει η εφημερίδα ότι η πρώτη εκκλησία, στο ''τουρκο-ορθόδοξο πατριαρχείο'', η Παναγία, είχε δοθεί από τον Ατατούρκ μετά από αίτημα ενός Ρωμιού, ονόματι Ευθύμιου και ο οποίος αργότερα πήρε το όνομα Ζεκίν Ερένερόλ.

Η εκκλησία αυτή δεν είχε ποτέ κανένα κανονικό ποίμνιο

Αργότερα το 1965 οι εκκλησίες του Αξίου Νικολάου και του Αγίου Ιωάννη δόθηκαν στο τουρκο-ορθόδοξο πατριαρχείο. Ο σημερινός παπάς Πασά Ερενερόλ και η αδερφή του Σεβγκί Ερένερολ είναι εγγόνια του Ζεκί Ερενερόλ.

Ο εκπρόσωπος του  Πατριαρχείου, Δοσίθεος Αναγνωστόπουλος, σε δήλωσή του στην Taraf είπε ότι τους είχαν πάρει δια της βίας την Εκκλησία και τόνισε. «Θέλουμε και τις τρεις εκκλησίες». Το τουρκο-ορθόδοξο Πατριαρχείο δεν αναγνωρίζεται από καμία ορθόδοξη εκκλησία του κόσμου, ούτε και έχει ποίμνιο. Στην περίπτωση που μας δοθούν πίσω οι εκκλησίες αυτές, οι πιστοί μας στην περιοχή του Γαλατά θα πηγαίνουν σε αυτές''. 


http://www.onalert.gr/stories/dikastikos-agonas-ton-ellinon-tis-konstantinoupolis

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΦΑΝΙΣΜΟ

Εικόνα της Μεγάλης Οδού του Πέραν, στις αρχές του 20ού αιώνα, όταν ήκμαζε ο Ελληνισμός.
Γράφει ο Αντώνης Λαμπίδης
Πρόεδρος Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών

«Είναι σκληρή η αίσθηση πως χάνεται η Πόλη για μας ολότελα… Η Πόλη δεν είναι πια η Πόλη, όπως από τα λόγια των ανθρώπων και τη φαντασία μου την ήξερα… Δεν υπάρχει πια η Πόλη. Δεν υπάρχει πια η Πόλη. Στην Πόλη ξύπνησαν και άναψαν μέσα μου όλες οι παλιές οι ταραχές μου και αποκάηκαν και τώρα απέμεινε παρά η στάχτη….».
Η απαισιοδοξία που ξεχειλίζει από την ψυχή του Ίωνος Δραγούμη, γύρω στα 1907, συγκλονίζει τις συνειδήσεις μας, εκατόν τόσα χρόνια μετά.
Σ’ αυτή την Πόλη αιώνες τώρα, ο Ελληνισμός μεγαλούργησε, αποτύπωσε την σφραγίδα του –προπάντων την πνευματική. Μια ιστορική πορεία χωρίς προηγούμενο στην οικουμένη. Γράμματα, Τέχνες, Επιστήμες, εμπορική δραστηριότητα, καθημερινή ζωή των απλών ανθρώπων συνέθεταν μια εικόνα συγκροτημένης κοινωνίας με βαθιές ρίζες και ανοικτούς ορίζοντες.
Ανελέητοι διωγμοί, ανείπωτες περιπέτειες και καταστροφές διαδέχθηκαν την ακμή, τον πολιτισμό που δημιούργησαν οι πρόγονοι μας. Ο Ελληνισμός της Πόλης αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί «κάρφος εν τω οφθαλμώ» των Τούρκων. Το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης εμφορείται από ένα βάναυσο εθνικισμό, συνέχεια και ολοκλήρωση του κεμαλισμού. Στόχος είναι ηεξολόθρευση των μειονοτήτων. Η περιφρόνηση που δείχνουν προς τον πολιτισμό, τη θρησκευτική πίστη και τα δημιουργήματα -υλικά και πνευματικά- των άλλων εθνοτήτων που ζουν στη χώρα τους αποδεικνύεται καθημερινά. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των ημερών μας είναι η μεθοδευμένη, αυθαίρετη μετατροπή περίλαμπρων ορθοδόξων ναών τεράστιας ιστορικής και θρησκευτικής σημασίας σε ισλαμικά τεμένη.
Σήμερα, στην αχανή Κωνσταντινούπολη των 17 εκατομμυρίων απέμειναν ελάχιστοι Ρωμιοί. Όμως, τα αναρίθμητα ελληνικά αρχιτεκτονικά μνημεία της παλαιότερης και νεότερης εποχής στέκουν ακόμη όρθια, παρ’ ότι λαβωμένα. Είναι αυτά που σώζουν την εικόνα της Βασιλεύουσας στα μάτια της πολιτισμένης ανθρωπότητας.
Οι πρώτες καταστροφικές επεμβάσεις στον αστικό ιστό τηςΠόλης πραγματοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1950 από την κυβέρνηση του ΑντνάνΜεντερές. Λαμπρά βυζαντινά μνημεία, ορθόδοξες εκκλησίες, παραδοσιακά ελληνικά οικήματα ισοπεδώθηκαν για να διανοιχθούν απρόσωποι λεωφόροι και να διαπλατυνθούν πλατείες.
Η πιο καταστροφική για την ιστορία της Πόλης δημαρχία ήταν εκείνη του ΜπεντρεττίνΝταλάν. Ξεκίνησε μια επιχείρηση «αναστήλωσης» των Θεοδοσιανών Τειχών, η οποία κατέληξε σε ένα άθλιο ξαναχτίσιμο των τειχών με ευτελή υλικά και κακοτεχνίες, ώστε σήμερα τμήματά τους ολόκληρα να μοιάζουν με σκηνικό χολυγουντιανής υπερπαραγωγής. Στον καταιγισμό των επικρίσεων στον τύπο της εποχής ότι «τα αυθεντικά τείχη δεν έμοιαζαν έτσι», ο Νταλάν είχε το απύθμενο θράσος να απαντήσει«και αν δεν έμοιαζαν έτσι, έτσι έπρεπε να μοιάζουν!». Στόχος και επίτευγμα του Νταλάν ήταν η «απαλλαγή» του κέντρου της Πόλης από «αυτά τα σπίτια Ελλήνων και Αρμενίων», καθ’ όσονθεωρούσε ότι τα μέγαρα ήταν «ανάξια προστασίας»επειδή είχαν οικοδομηθεί από «ξένους κεφαλαιοκράτες» και δεν αποτελούσαν «δημιουργήματα της τουρκικής κουλτούρας».

Στις μέρες μας, με μοναδικό στόχο την αχαλίνωτη κερδοσκοπία και αστικό πρότυπο το… Ντουμπάι, το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) και οι δημαρχίες που ελέγχει καταστρώνουν τερατώδη σχέδια ανάπλασης του ιστορικούκέντρου της Πόλης, στοΤαρλάμπασικαι το Πέραν, με ανομολόγητο στόχο να αφανίσουν την αρχιτεκτονική και κοινωνική ταυτότητα της Πόλης. Η εξαγγελθείσα «αστική ανάπλαση» (kentseldönüşüm) αποτελεί το φόβο και τον τρόμο όσων λατρεύουνκαι πονούν την Κωνσταντινούπολη και τις ιστορικές της συνοικίες. Αναπόφευκτα, η σχεδιαζόμενη ανάπλαση θα εκτοξεύσει τις τιμές των ακινήτων στα ύψη, τα οποία στην πλειοψηφία είναι ελληνικής ιδιοκτησίας και βιαίως καταπατηθέντα. Φυσικά και δεν υπάρχει καμία πρόθεση επιστροφής των καταπατημένων ακινήτων στους Έλληνες ιδιοκτήτες τους. Το σχέδιο είναι να απαλλοτριωθούν έναντι ευτελούς τιμής, περνώντας στην ιδιοκτησία κάποιον «ημετέρων». Οι κατασκευαστικοί όμιλοι και οι εργολαβικές εταιρείες διευθύνονται από άτομα προσκείμενα σε ανώτατα κυβερνητικά στελέχη ή συγγενικώς συνδεόμενα με αυτά. Όλως τυχαίως, το διαγωνισμό για την υλοποίηση του σχεδίου «ανάπλασης» του Ταρλάμπασι κέρδισε ο όμιλος Çalık, ο γενικός διευθυντής του οποίου BeratAlbayrakείναι ο γαμπρός του ΤαγίπΈρντογαν.

Εξ άλλου, ο δήμαρχος KadirTopbaş έχει ξεκινήσει την κατεδάφιση ιστορικών κτιρίων στην περιοχή του Πέραν, αγνοώντας τις διαμαρτυρίες και παραστάσεις φορέων και ειδημόνων.

Η μητροπολιτική αλλά και οι περισσότερες δημαρχίες της Πόλης βρίσκονται σήμερα στα χέρια μιας τάξης νεόπλουτων ισλαμιστώνμε ανύπαρκτη παιδεία και αισθητική. Πρόκειται για επαρχιώτες που ξαφνικά βρέθηκαν με πάρα πολλά χρήματα, αλλά δεν μπόρεσαν να απαλλαγούν από τις κοινωνικές αντιλήψεις και την κακογουστιά τους. Λατρεύουν τα θηριώδη κτίρια, τα τεράστια τζαμιά, τις θεόρατες πλατείες και ο,τιδήποτεαστράφτει. Στις αλαζονικές τους βλέψεις περιλαμβάνεται και η ανέγερση ένα γιγάντιου τεμένους πάνω στην πλατεία Ταξίμ, ώστε να επισκιάζει την Αγία Τριάδα στο κάτω μέρος της.


Η αλλοίωση μέχρι και τον απειλούμενο πλήρη αφανισμό της πολιτισμικής κληρονομιάς της Κωνσταντινούπολης αποτελεί κορυφαίο ζήτημα με το οποίο πρέπει να ενδιαφερθεί επειγόντως η παγκόσμια κοινότητα πριν είναι πολύ αργά !


http://mikrasiatis.gr/istoriki-fysiognomia-konstantinoupolis-apeileitai-me-afanismo/

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Ο Νίκος Στέλγιας είναι ανταποκριτής της «Κ» στην Κωνσταντινούπολη

Σήμερα στην Κωνσταντινούπολη και στην Ίμβρο λειτουργούν ελληνικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Με κίνδυνο εξαφάνισης από τον πολιτισμικό χάρτη της Κωνσταντινούπολης βρίσκονται πλέον τα ελληνικά σχολεία και η ελληνική γλώσσα. Τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την εικόνα, την οποία παρουσιάζουν τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της βασιλεύουσας είναι άκρως προβληματική. Η χρήση της ελληνικής γλώσσας στην καθημερινότητα, η ποιότητα της παιδείας, ο νέος πολυπολιτισμικός χαρακτήρας των ελληνικών σχολείων είναι μερικά από τα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση τα ιστορικά, ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Πόλης.

Στα σημερινά δημοσιεύματα του, ο τουρκικός τύπος εστιάζει στο πρόβλημα των ελληνικών και μειονοτικών σχολείων της Τουρκίας. Η τουρκική εφημερίδα «Radikal», στις εσωτερικές σελίδες και με τον τίτλο «Τα μειονοτικά σχολεία ‘έλιωσαν’ σε 90 χρόνια», γράφει ότι σύμφωνα με έκθεση που ετοιμάστηκε από το Ίδρυμα Ιστορίας με την ονομασία «Μειονοτικά σχολεία από το παρελθόν μέχρι σήμερα», τα μειονοτικά σχολεία «έλιωσαν» στην κυριολεξία εντός 90 ετών και ο αριθμός των μειονοτικών σχολείων, που ήταν το 1994 6.437, μειώθηκαν σε 22.

Η αγγλόφωνη τουρκική εφημερίδα «Today’s Zaman» αναφέρεται στην έκθεση του Ιδρύματος Ιστορίας, σύμφωνα με την οποία, τα μειονοτικά σχολεία στην Τουρκία έχουν έλλειψη από μαθητές. Σύμφωνα με την έκθεση, το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα ελληνικά σχολεία στην Τουρκία. Ένα από τα προβλήματα που εντοπίζονται είναι η αρχή της αμοιβαιότητας. Για παράδειγμα, εάν ένα ελληνικό σχολείο στην Τουρκία θελήσει να προσλάβει Έλληνα δάσκαλο, τότε η Τουρκία θα απαιτήσει η Ελλάδα να προσλάβει Τούρκο δάσκαλο στα σχολεία στην Ελλάδα.

Σήμερα στην Κωνσταντινούπολη και στην Ίμβρο λειτουργούν ελληνικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πριν από λίγες, ξεκίνησε την λειτουργία του ένα δημοτικό στην Ίμβρο, το οποίο είχε υποχρεωθεί να διακόψει την λειτουργία του εξαιτίας κυρίως του αντίκτυπου του Κυπριακού Προβλήματος στο εσωτερικό της Τουρκίας. 



ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ