Ο Νίκος Στέλγιας είναι ανταποκριτής της «Κ» στην Κωνσταντινούπολη
Σήμερα στην Κωνσταντινούπολη και στην Ίμβρο λειτουργούν ελληνικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Με κίνδυνο εξαφάνισης από τον πολιτισμικό χάρτη της Κωνσταντινούπολης βρίσκονται πλέον τα ελληνικά σχολεία και η ελληνική γλώσσα. Τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την εικόνα, την οποία παρουσιάζουν τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της βασιλεύουσας είναι άκρως προβληματική. Η χρήση της ελληνικής γλώσσας στην καθημερινότητα, η ποιότητα της παιδείας, ο νέος πολυπολιτισμικός χαρακτήρας των ελληνικών σχολείων είναι μερικά από τα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση τα ιστορικά, ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Πόλης.
Στα σημερινά δημοσιεύματα του, ο τουρκικός τύπος εστιάζει στο πρόβλημα των ελληνικών και μειονοτικών σχολείων της Τουρκίας. Η τουρκική εφημερίδα «Radikal», στις εσωτερικές σελίδες και με τον τίτλο «Τα μειονοτικά σχολεία ‘έλιωσαν’ σε 90 χρόνια», γράφει ότι σύμφωνα με έκθεση που ετοιμάστηκε από το Ίδρυμα Ιστορίας με την ονομασία «Μειονοτικά σχολεία από το παρελθόν μέχρι σήμερα», τα μειονοτικά σχολεία «έλιωσαν» στην κυριολεξία εντός 90 ετών και ο αριθμός των μειονοτικών σχολείων, που ήταν το 1994 6.437, μειώθηκαν σε 22.
Η αγγλόφωνη τουρκική εφημερίδα «Today’s Zaman» αναφέρεται στην έκθεση του Ιδρύματος Ιστορίας, σύμφωνα με την οποία, τα μειονοτικά σχολεία στην Τουρκία έχουν έλλειψη από μαθητές. Σύμφωνα με την έκθεση, το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα ελληνικά σχολεία στην Τουρκία. Ένα από τα προβλήματα που εντοπίζονται είναι η αρχή της αμοιβαιότητας. Για παράδειγμα, εάν ένα ελληνικό σχολείο στην Τουρκία θελήσει να προσλάβει Έλληνα δάσκαλο, τότε η Τουρκία θα απαιτήσει η Ελλάδα να προσλάβει Τούρκο δάσκαλο στα σχολεία στην Ελλάδα.
Σήμερα στην Κωνσταντινούπολη και στην Ίμβρο λειτουργούν ελληνικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πριν από λίγες, ξεκίνησε την λειτουργία του ένα δημοτικό στην Ίμβρο, το οποίο είχε υποχρεωθεί να διακόψει την λειτουργία του εξαιτίας κυρίως του αντίκτυπου του Κυπριακού Προβλήματος στο εσωτερικό της Τουρκίας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Με κίνδυνο εξαφάνισης από τον πολιτισμικό χάρτη της Κωνσταντινούπολης βρίσκονται πλέον τα ελληνικά σχολεία και η ελληνική γλώσσα. Τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την εικόνα, την οποία παρουσιάζουν τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της βασιλεύουσας είναι άκρως προβληματική. Η χρήση της ελληνικής γλώσσας στην καθημερινότητα, η ποιότητα της παιδείας, ο νέος πολυπολιτισμικός χαρακτήρας των ελληνικών σχολείων είναι μερικά από τα προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση τα ιστορικά, ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Πόλης.
Στα σημερινά δημοσιεύματα του, ο τουρκικός τύπος εστιάζει στο πρόβλημα των ελληνικών και μειονοτικών σχολείων της Τουρκίας. Η τουρκική εφημερίδα «Radikal», στις εσωτερικές σελίδες και με τον τίτλο «Τα μειονοτικά σχολεία ‘έλιωσαν’ σε 90 χρόνια», γράφει ότι σύμφωνα με έκθεση που ετοιμάστηκε από το Ίδρυμα Ιστορίας με την ονομασία «Μειονοτικά σχολεία από το παρελθόν μέχρι σήμερα», τα μειονοτικά σχολεία «έλιωσαν» στην κυριολεξία εντός 90 ετών και ο αριθμός των μειονοτικών σχολείων, που ήταν το 1994 6.437, μειώθηκαν σε 22.
Η αγγλόφωνη τουρκική εφημερίδα «Today’s Zaman» αναφέρεται στην έκθεση του Ιδρύματος Ιστορίας, σύμφωνα με την οποία, τα μειονοτικά σχολεία στην Τουρκία έχουν έλλειψη από μαθητές. Σύμφωνα με την έκθεση, το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα ελληνικά σχολεία στην Τουρκία. Ένα από τα προβλήματα που εντοπίζονται είναι η αρχή της αμοιβαιότητας. Για παράδειγμα, εάν ένα ελληνικό σχολείο στην Τουρκία θελήσει να προσλάβει Έλληνα δάσκαλο, τότε η Τουρκία θα απαιτήσει η Ελλάδα να προσλάβει Τούρκο δάσκαλο στα σχολεία στην Ελλάδα.
Σήμερα στην Κωνσταντινούπολη και στην Ίμβρο λειτουργούν ελληνικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πριν από λίγες, ξεκίνησε την λειτουργία του ένα δημοτικό στην Ίμβρο, το οποίο είχε υποχρεωθεί να διακόψει την λειτουργία του εξαιτίας κυρίως του αντίκτυπου του Κυπριακού Προβλήματος στο εσωτερικό της Τουρκίας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου