Εμπειροι πιλότοι με περισσότερες από 1.000 ώρες πτήσης ήταν ο
σμηναγός Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών και ο επίσης σμηναγός Αθανάσιος
Ζάγκας, 31 ετών, που βρήκαν τραγικό θάνατο όταν το μαχητικό αεροσκάφος
F-16 Block 50 της 341 Μοίρας στο οποίο επέβαιναν κατέπεσε και συνετρίβη
κατά τη διαδικασία της απογείωσης από την αεροπορική βάση Los Llanos στο
Αλμπαθέτε της Ισπανίας.
Ο σμηναγός (Ιπτάμενος) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, ήταν έγγαμος με ένα γιο. Ο σμηναγός Λάσκαρης είχε σύνολο 1.459 ωρών πτήσεως σε μαχητικά αεροσκάφη εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16.
Ο σμηναγός (Ιπτάμενος) Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, ήταν έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη. Ο σμηναγός Ζάγκας είχε σύνολο 1.128 ωρών πτήσεως σε μαχητικά αεροσκάφη εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16. Το αεροσκάφος που κατέπεσε στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας ήταν το υπ’ αριθμ. 93-1084, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει περίπου 4.056 ώρες πτήσεως.
Οι δύο άτυχοι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως και ακόμη 39 στελέχη της ΠΑ που αποτελούσαν το ελληνικό κλιμάκιο που συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην αεροπορική βάση Los Llanos, στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, επρόκειτο να παραμείνουν επί ισπανικού εδάφους επί περίπου ένα μήνα.
Το λεγόμενο TLP επρόκειτο να διαρκέσει από τη Δευτέρα 19 Ιανουαρίου έως την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015, διάστημα κατά το οποίο τα 41 στελέχη της 341 Μοίρας από την 111 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, επρόκειτο να μείνουν στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας.
Λέγεται ότι η σύζυγος του σμηναγού Ζάγκα παρακαλούσε τον άντρα της να μην την αφήσει μόνη της για το διάστημα το ενός μηνός που επρόκειτο να διαρκέσει η άσκηση επειδή το ένα παιδί τους είναι νεογέννητο…
«Κατόπιν των τελευταίων εξελίξεων του τραγικού δυστυχήματος της 26ης Ιανουαρίου 2015, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς, θα μεταβεί σήμερα, 27 Ιανουαρίου 2015, στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΓΕΑ.
Μάχη να μείνουν στη ζωή δίνουν 21 τραυματίες – Στο Αλμπαθέτε μεταβαίνουν ο Γάλλος και η Ιταλίδα υπουργοί Άμυνας
Την διεξαγωγή έρευνας προκειμένου να χυθεί φως στα αίτια της χθεσινής πολύνεκρης τραγωδίας στη ΝΑΤΟϊκή αεροπορική βάση του Los Llanos στην Ισπανία ξεκινούν οι αρχές της Μαδρίτης με τον Γάλλο υπουργό Αμυνας, Ζαν Ιβ Λε Ντριάν και την Ιταλίδα ομόλογό του, να μεταβαίνουν σήμερα στον τόπο του δυστυχήματος όπου συνετρίβη το ελληνικό F-16 προκαλώντας το θάνατο συνολικά δύο Ελλήνων πιλότων και οκτώ Γάλλων.
Από τους συνολικά 21 τραυματίες, έντεκα είναι Ιταλοί και δέκα Γάλλοι, οι πέντε απ΄αυτούς, δίνουν μάχη για να κρατηθούν στη ζωή ενώ οι περισσότεροι φέρουν βαριά εγκαύματα. Τρεις από τους Γάλλους τραυματίες βρίσκονται σε τεχνητό κώμα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Liberation». Στο χώρο στάθμευσης της ΝΑΤΟϊκής βάσης όπου κατέπεσε το F-16, υπήρχαν, μεταξύ άλλων, και πολλά γαλλικά αεροσκάφη – Mirage, Rafale και Alpha Jet. Για το λόγο αυτό, τα περισσότερα θύματα είναι Γάλλοι. Κατά την συντριβή του, το ελληνικό F-16 προκάλεσε ζημιές σε πέντε συνολικά αεροσκάφη , ανάμεσά τους δύο Alpha Jet και δύο Μirage 2000D, ενώ εκείνη την ώρα στο έδαφος εργάζονταν πολλοί μηχανικοί. Όπως αναφέρει η γαλλική εφημερίδα «Liberation», από το 2010, η αεροπορική βάση του Los Llanos στο Αλμπαθετε (250 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Μαδρίτης ) χρησιμοποιείται από το ΝΑΤΟ, και σύμφωνα με την εφημερίδα «Le Monde», θεωρείται «σχολείο των πιλότων».
Οι πιλότοι προέρχονται συνολικά από έντεκα χώρες και εκπαιδεύονται κυρίως για κυβερνοπόλεμο και αναγνώριση του εχθρού. Για τις ισπανικές αρχές, το αεροσκάφος συνετρίβη στο χειρότερο δυνατό σημείο, αφού έπεσε στο σημείο που βρίσκονταν αρκετά μέλη του προσωπικού εδάφους . Κι ενώ ο Ζαν Ιβ Λε Ντριάν και η Ιταλίδα ομόλογός του, Ρομπέρτα Πινότι μεταβαίνουν σήμερα στην Μαδρίτη, οι μέχρι τώρα έρευνες των ειδικών δείχνουν πως το διθέσιο F-16, το οποίο απογειώθηκε από τον διάδρομο 09-27 στη βάση του Los Llanos στο Αλμπαθέτε, ενώ βρισκόταν ελάχιστα μέτρα πάνω από τη μέση του διαδρόμου έχασε ώθηση, για κάποιον λόγο έγειρε απότομα προς τα δεξιά και συνετρίβη.Το αεροσκάφος, το οποίο συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων των ενόπλων δυνάμεων κρατών μελών του NATO, του λεγόμενου «Tactical Leadership Programme» (TLP), «τη στιγμή της απογείωσης υπέστη απώλεια ισχύος και συνετρίβη σε έναν χώρο στάθμευσης αεροσκαφών» της βάσης, «έπεσε και προκάλεσε ζημιές σε πολλά από τα αεροπλάνα τα οποία βρίσκονταν εκεί», ανέφερε εκπρόσωπος του ισπανικού υπουργείου Άμυνας.Στο σημείο της πρόσκρουσης εργάζονταν αρκετά στελέχη και ήταν συγκεντρωμένα αρκετά άλλα μαχητικά.
Ζημιές προκλήθηκαν σε τουλάχιστον πέντε μαχητικά αεροσκάφη. Η πυρκαγιά που προκλήθηκε σε συνδυασμό με το ότι , σύμφωνα με ισπανικές πηγές, το αεροσκάφος χρησιμοποιούσε τοξική ουσία για καύσιμο (υδραζίνη) καθυστέρησε και δυσκόλεψε ιδιαίτερα τη διάσωση των υπολοίπων θυμάτων.
http://www.madatoforos.com/
Ο σμηναγός (Ιπτάμενος) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, ήταν έγγαμος με ένα γιο. Ο σμηναγός Λάσκαρης είχε σύνολο 1.459 ωρών πτήσεως σε μαχητικά αεροσκάφη εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16.
Ο σμηναγός (Ιπτάμενος) Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, ήταν έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη. Ο σμηναγός Ζάγκας είχε σύνολο 1.128 ωρών πτήσεως σε μαχητικά αεροσκάφη εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16. Το αεροσκάφος που κατέπεσε στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας ήταν το υπ’ αριθμ. 93-1084, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει περίπου 4.056 ώρες πτήσεως.
Οι δύο άτυχοι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως και ακόμη 39 στελέχη της ΠΑ που αποτελούσαν το ελληνικό κλιμάκιο που συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην αεροπορική βάση Los Llanos, στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, επρόκειτο να παραμείνουν επί ισπανικού εδάφους επί περίπου ένα μήνα.
Το λεγόμενο TLP επρόκειτο να διαρκέσει από τη Δευτέρα 19 Ιανουαρίου έως την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015, διάστημα κατά το οποίο τα 41 στελέχη της 341 Μοίρας από την 111 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, επρόκειτο να μείνουν στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας.
Λέγεται ότι η σύζυγος του σμηναγού Ζάγκα παρακαλούσε τον άντρα της να μην την αφήσει μόνη της για το διάστημα το ενός μηνός που επρόκειτο να διαρκέσει η άσκηση επειδή το ένα παιδί τους είναι νεογέννητο…
Τριήμερο πένθος στις ένοπλες δυνάμεις
Στην Αθήνα, με εντολή του απερχομενου υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, και έπειτα από εισήγηση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου, κηρύχθηκε τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, από σήμερα έως τις 29 Ιανουαρίου 2015, για το τραγικό γεγονός της 26ης Ιανουαρίου, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους οι δύο ιπτάμενοι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας Παναγιώτης Λάσκαρης και Αθανασιος Ζάγκας.Στην Ισπανία και ο αρχηγός ΓΕΑ
Στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, όπου ήδη βρίσκεται ο υπ” αριθμόν 2 της Πολεμικής Αεροπορίας αντιπτέραρχος Χρήστος Βαϊτσης μεταβαίνει σήμερα και ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Ευάγγελος Τουρνάς.«Κατόπιν των τελευταίων εξελίξεων του τραγικού δυστυχήματος της 26ης Ιανουαρίου 2015, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς, θα μεταβεί σήμερα, 27 Ιανουαρίου 2015, στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΓΕΑ.
Μάχη να μείνουν στη ζωή δίνουν 21 τραυματίες – Στο Αλμπαθέτε μεταβαίνουν ο Γάλλος και η Ιταλίδα υπουργοί Άμυνας
Την διεξαγωγή έρευνας προκειμένου να χυθεί φως στα αίτια της χθεσινής πολύνεκρης τραγωδίας στη ΝΑΤΟϊκή αεροπορική βάση του Los Llanos στην Ισπανία ξεκινούν οι αρχές της Μαδρίτης με τον Γάλλο υπουργό Αμυνας, Ζαν Ιβ Λε Ντριάν και την Ιταλίδα ομόλογό του, να μεταβαίνουν σήμερα στον τόπο του δυστυχήματος όπου συνετρίβη το ελληνικό F-16 προκαλώντας το θάνατο συνολικά δύο Ελλήνων πιλότων και οκτώ Γάλλων.
Από τους συνολικά 21 τραυματίες, έντεκα είναι Ιταλοί και δέκα Γάλλοι, οι πέντε απ΄αυτούς, δίνουν μάχη για να κρατηθούν στη ζωή ενώ οι περισσότεροι φέρουν βαριά εγκαύματα. Τρεις από τους Γάλλους τραυματίες βρίσκονται σε τεχνητό κώμα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Liberation». Στο χώρο στάθμευσης της ΝΑΤΟϊκής βάσης όπου κατέπεσε το F-16, υπήρχαν, μεταξύ άλλων, και πολλά γαλλικά αεροσκάφη – Mirage, Rafale και Alpha Jet. Για το λόγο αυτό, τα περισσότερα θύματα είναι Γάλλοι. Κατά την συντριβή του, το ελληνικό F-16 προκάλεσε ζημιές σε πέντε συνολικά αεροσκάφη , ανάμεσά τους δύο Alpha Jet και δύο Μirage 2000D, ενώ εκείνη την ώρα στο έδαφος εργάζονταν πολλοί μηχανικοί. Όπως αναφέρει η γαλλική εφημερίδα «Liberation», από το 2010, η αεροπορική βάση του Los Llanos στο Αλμπαθετε (250 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Μαδρίτης ) χρησιμοποιείται από το ΝΑΤΟ, και σύμφωνα με την εφημερίδα «Le Monde», θεωρείται «σχολείο των πιλότων».
Οι πιλότοι προέρχονται συνολικά από έντεκα χώρες και εκπαιδεύονται κυρίως για κυβερνοπόλεμο και αναγνώριση του εχθρού. Για τις ισπανικές αρχές, το αεροσκάφος συνετρίβη στο χειρότερο δυνατό σημείο, αφού έπεσε στο σημείο που βρίσκονταν αρκετά μέλη του προσωπικού εδάφους . Κι ενώ ο Ζαν Ιβ Λε Ντριάν και η Ιταλίδα ομόλογός του, Ρομπέρτα Πινότι μεταβαίνουν σήμερα στην Μαδρίτη, οι μέχρι τώρα έρευνες των ειδικών δείχνουν πως το διθέσιο F-16, το οποίο απογειώθηκε από τον διάδρομο 09-27 στη βάση του Los Llanos στο Αλμπαθέτε, ενώ βρισκόταν ελάχιστα μέτρα πάνω από τη μέση του διαδρόμου έχασε ώθηση, για κάποιον λόγο έγειρε απότομα προς τα δεξιά και συνετρίβη.Το αεροσκάφος, το οποίο συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων των ενόπλων δυνάμεων κρατών μελών του NATO, του λεγόμενου «Tactical Leadership Programme» (TLP), «τη στιγμή της απογείωσης υπέστη απώλεια ισχύος και συνετρίβη σε έναν χώρο στάθμευσης αεροσκαφών» της βάσης, «έπεσε και προκάλεσε ζημιές σε πολλά από τα αεροπλάνα τα οποία βρίσκονταν εκεί», ανέφερε εκπρόσωπος του ισπανικού υπουργείου Άμυνας.Στο σημείο της πρόσκρουσης εργάζονταν αρκετά στελέχη και ήταν συγκεντρωμένα αρκετά άλλα μαχητικά.
Ζημιές προκλήθηκαν σε τουλάχιστον πέντε μαχητικά αεροσκάφη. Η πυρκαγιά που προκλήθηκε σε συνδυασμό με το ότι , σύμφωνα με ισπανικές πηγές, το αεροσκάφος χρησιμοποιούσε τοξική ουσία για καύσιμο (υδραζίνη) καθυστέρησε και δυσκόλεψε ιδιαίτερα τη διάσωση των υπολοίπων θυμάτων.
http://www.madatoforos.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου