Του Νίκου Μελέτη
http://www.ethnos.gr
Με μια νέα προκλητική κίνηση η Τουρκία κλιμακώνει την ένταση στο Αιγαίο και επιχειρεί να δοκιμάσει τις αντοχές της νέας ελληνικής κυβέρνησης. Το Σάββατο η Τουρκία (με τις NAVTEX 201/15 και την NOTAM A0889/15) δέσμευσε για ασκήσεις μια μεγάλη περιοχή στην καρδιά του Αιγαίου ακόμη και πάνω από το έδαφος της Λήμνου για το διάστημα μάλιστα από 1η Μαρτίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2015, ολοκληρώνοντας τον αποκλεισμό σχεδόν όλου του Αιγαίου, καθώς έχει ήδη από την 1η Ιανουαρίου δεσμεύσει επίσης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου δυο πολύ μεγάλες περιοχές στο Βόρειο και Νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Η Τουρκία μάλιστα αφού οι ελληνικές αρχές αρνήθηκαν να εκδώσουν τέτοιου είδους NOTAM’s προχώρησε μόνη της στην έκδοση τους δεσμεύοντας παράνομα και την συγκεκριμένη περιοχή, η οποία εκτείνεται μεταξύ της Σκύρου, της Αλοννήσου και του Αη Στράτη, ενώ έχει δεσμευθεί και περιοχή μεταξύ της Σκύρου και της Εύβοιας.
Αυτή η προκλητική κίνηση της Άγκυρας προκάλεσε μια πρώτη αντίδραση των αρμόδιων ελληνικών αρχών που χαρακτήρισαν παράνομη την έκδοση της συγκεκριμένης τουρκικής NOTAM A0413/15, καθώς όχι μόνο αφορά το FIR Αθηνών αλλά επικαλύπτει και τον Ελληνικό Εναέριο Χώρο (όπου η Τουρκία αμφισβητεί τις περιοχές μεταξύ 6 και 10 ν.μ.) αλλά και τα χωρικά ύδατα.
Επίσης με την συγκεκριμένη παράνομη ΝΟΤΑΜ η Τουρκία επικαλύπτει το τερματικό του αεροδρομίου της Λήμνου και επηρεάζονται ο αεροδιάδρομος G33 (Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Εύβοια-Τζια) και ο διεθνής αεροδιάδρομος Ν130 και συνεπώς η αεροπορική κυκλοφορία σε ολόκληρη την περιοχή.
Η Αθήνα επιλέγοντας αλλαγή τακτικής δεν ήρθε σε καμία επαφή με το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών αλλά αντιθέτως δόθηκαν οδηγίες για διαβήματα σε NATO, ICAO, Ε.Ε., για την παραβίαση της εδαφικής κυριαρχίας, την παραβίαση των κανόνων του ICAO και την έκθεση σε κίνδυνο της αεροπλοΐας.
Ενδεικτικό της προκλητικότητας της τουρκικής κίνησης είναι ότι μόλις πριν δυο ημερες είχε υπάρξει επαφή του νέου γενικού γραμματέα του ΥΠΕΞ πρέσβη Δ. Παρασκευοπουλου με τον τούρκο υφυπουργό εξωτερικών Φ.Σινιριογλου, όπου είχε συμφωνηθεί η επανέναρξη της διαδικασίας για την προώθηση …Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.
Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς η Τουρκία με δυο προκλητικές NAVTEX (1076/14 και 1077/14) έχει δεσμεύσει δυο μεγάλες περιοχές για διάστημα ενός χρόνου με την πρώτη να περικλείει την περιοχή μεταξύ Αγίου Όρους, Θάσου, Σαμοθράκης, και Λήμνου και η άλλη, μεταξύ Ικαρίας, Φούρνων, Πάτμου, Κιναιρου, Λεβίθας και Αμοργού.
Και οι δυο αυτές NAVTEX επικαλύπτουν μεγάλο τμήμα του ελληνικού εναέριου χώρου, επικαλύπτουν τμήμα του Τερματικού διαδρόμου του αεροδρόμιου της Λήμνου και προκαλούν εμπόδια στην ομαλή αεροπορική κίνηση καθώς επηρεάζονται ο αεροδιάδρομος G33, R19 και L995. Η Τουρκία μάλιστα, με το επιχείρημα ότι ο αεροδιάδρομος R19/UR19 και L995/UL995 διασχίζει για μερικά δευτερόλεπτα τουρκικό εναέριο χώρο, τα κυβερνητικά αεροσκάφη και εκείνα που μεταφέρουν όπλα πυρομαχικά κλπ θα πρέπει να ζητούν διπλωματική άδεια από την Τουρκία. Ο αεροδιάδρομος αυτός όμως είναι που συνδέει την Ρόδο με την Αθήνα.
Είχε προηγηθεί το επεισόδιο με το ιταλικό σκάφος OGS Explora το οποίο είχε ζητήσει ως όφειλε την έκδοση NAVWARN 60/15 από τις ελληνικές Αρχές για πραγματοποίηση εργασιών πόντισης καλωδίου στην περιοχή του Ιονίου, νοτιως της Κρήτης μέχρι και ανατολικά της Ρόδου. Η Τουρκία παράνομα ζήτησε να υποβληθεί και στις τουρκικές Αρχές αίτημα, αμφισβητώντας έτσι την ελληνική υφαλοκρηπίδα νότια της Κρήτης και μέχρι την Ρόδο. Υπήρξε ανταλλαγή διαβημάτων και προς την Ρώμη, το πλοίο έμεινε για μια ημέρα αγκυροβολημένο στο Γαϊδουρονησι και την περασμένη Τρίτη αποχώρησε επιστρέφοντας στην Ιταλία, χωρίς να ολοκληρώσει τις εργασίες του δίνοντας έτσι την ευκαιρία στην Αγκυρα να ακυρώσει εμπράκτως την ελληνική NAVWARN.
http://mignatiou.com/2015/03/terastia-ektasi-sto-egeo-gia-askisis-desmevi-i-agkira/
http://www.ethnos.gr
Με μια νέα προκλητική κίνηση η Τουρκία κλιμακώνει την ένταση στο Αιγαίο και επιχειρεί να δοκιμάσει τις αντοχές της νέας ελληνικής κυβέρνησης. Το Σάββατο η Τουρκία (με τις NAVTEX 201/15 και την NOTAM A0889/15) δέσμευσε για ασκήσεις μια μεγάλη περιοχή στην καρδιά του Αιγαίου ακόμη και πάνω από το έδαφος της Λήμνου για το διάστημα μάλιστα από 1η Μαρτίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2015, ολοκληρώνοντας τον αποκλεισμό σχεδόν όλου του Αιγαίου, καθώς έχει ήδη από την 1η Ιανουαρίου δεσμεύσει επίσης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου δυο πολύ μεγάλες περιοχές στο Βόρειο και Νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Η Τουρκία μάλιστα αφού οι ελληνικές αρχές αρνήθηκαν να εκδώσουν τέτοιου είδους NOTAM’s προχώρησε μόνη της στην έκδοση τους δεσμεύοντας παράνομα και την συγκεκριμένη περιοχή, η οποία εκτείνεται μεταξύ της Σκύρου, της Αλοννήσου και του Αη Στράτη, ενώ έχει δεσμευθεί και περιοχή μεταξύ της Σκύρου και της Εύβοιας.
Αυτή η προκλητική κίνηση της Άγκυρας προκάλεσε μια πρώτη αντίδραση των αρμόδιων ελληνικών αρχών που χαρακτήρισαν παράνομη την έκδοση της συγκεκριμένης τουρκικής NOTAM A0413/15, καθώς όχι μόνο αφορά το FIR Αθηνών αλλά επικαλύπτει και τον Ελληνικό Εναέριο Χώρο (όπου η Τουρκία αμφισβητεί τις περιοχές μεταξύ 6 και 10 ν.μ.) αλλά και τα χωρικά ύδατα.
Επίσης με την συγκεκριμένη παράνομη ΝΟΤΑΜ η Τουρκία επικαλύπτει το τερματικό του αεροδρομίου της Λήμνου και επηρεάζονται ο αεροδιάδρομος G33 (Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Εύβοια-Τζια) και ο διεθνής αεροδιάδρομος Ν130 και συνεπώς η αεροπορική κυκλοφορία σε ολόκληρη την περιοχή.
Η Αθήνα επιλέγοντας αλλαγή τακτικής δεν ήρθε σε καμία επαφή με το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών αλλά αντιθέτως δόθηκαν οδηγίες για διαβήματα σε NATO, ICAO, Ε.Ε., για την παραβίαση της εδαφικής κυριαρχίας, την παραβίαση των κανόνων του ICAO και την έκθεση σε κίνδυνο της αεροπλοΐας.
Ενδεικτικό της προκλητικότητας της τουρκικής κίνησης είναι ότι μόλις πριν δυο ημερες είχε υπάρξει επαφή του νέου γενικού γραμματέα του ΥΠΕΞ πρέσβη Δ. Παρασκευοπουλου με τον τούρκο υφυπουργό εξωτερικών Φ.Σινιριογλου, όπου είχε συμφωνηθεί η επανέναρξη της διαδικασίας για την προώθηση …Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.
Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς η Τουρκία με δυο προκλητικές NAVTEX (1076/14 και 1077/14) έχει δεσμεύσει δυο μεγάλες περιοχές για διάστημα ενός χρόνου με την πρώτη να περικλείει την περιοχή μεταξύ Αγίου Όρους, Θάσου, Σαμοθράκης, και Λήμνου και η άλλη, μεταξύ Ικαρίας, Φούρνων, Πάτμου, Κιναιρου, Λεβίθας και Αμοργού.
Και οι δυο αυτές NAVTEX επικαλύπτουν μεγάλο τμήμα του ελληνικού εναέριου χώρου, επικαλύπτουν τμήμα του Τερματικού διαδρόμου του αεροδρόμιου της Λήμνου και προκαλούν εμπόδια στην ομαλή αεροπορική κίνηση καθώς επηρεάζονται ο αεροδιάδρομος G33, R19 και L995. Η Τουρκία μάλιστα, με το επιχείρημα ότι ο αεροδιάδρομος R19/UR19 και L995/UL995 διασχίζει για μερικά δευτερόλεπτα τουρκικό εναέριο χώρο, τα κυβερνητικά αεροσκάφη και εκείνα που μεταφέρουν όπλα πυρομαχικά κλπ θα πρέπει να ζητούν διπλωματική άδεια από την Τουρκία. Ο αεροδιάδρομος αυτός όμως είναι που συνδέει την Ρόδο με την Αθήνα.
Είχε προηγηθεί το επεισόδιο με το ιταλικό σκάφος OGS Explora το οποίο είχε ζητήσει ως όφειλε την έκδοση NAVWARN 60/15 από τις ελληνικές Αρχές για πραγματοποίηση εργασιών πόντισης καλωδίου στην περιοχή του Ιονίου, νοτιως της Κρήτης μέχρι και ανατολικά της Ρόδου. Η Τουρκία παράνομα ζήτησε να υποβληθεί και στις τουρκικές Αρχές αίτημα, αμφισβητώντας έτσι την ελληνική υφαλοκρηπίδα νότια της Κρήτης και μέχρι την Ρόδο. Υπήρξε ανταλλαγή διαβημάτων και προς την Ρώμη, το πλοίο έμεινε για μια ημέρα αγκυροβολημένο στο Γαϊδουρονησι και την περασμένη Τρίτη αποχώρησε επιστρέφοντας στην Ιταλία, χωρίς να ολοκληρώσει τις εργασίες του δίνοντας έτσι την ευκαιρία στην Αγκυρα να ακυρώσει εμπράκτως την ελληνική NAVWARN.
http://mignatiou.com/2015/03/terastia-ektasi-sto-egeo-gia-askisis-desmevi-i-agkira/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου