Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Η MEIONOTHTA ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

Εικόνα: Κωνσταντίνος Χολέβας

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας - Πολιτικός Επιστήμων

Πρόσφατα δημοσιεύματα μας πληροφορούν ότι Αρεοπαγίτης, ο οποίος ανέλαβε την εισήγηση σχετικά με το αίτημα μουσουλμανικού σωματείου της Θράκης, προτείνει να γίνει δεκτή η ονομασία «Τουρκική Ένωση Ξάνθης» και να αναιρεθεί η προηγούμενη αρνητική απόφαση του Εφετείου. Δεν έχω την πρόθεση να παρέμβω στο έργο της Ελληνικής Δικαιοσύνης, την οποία σέβομαι απεριόριστα. Επειδή, όμως, το θέμα έχει ευρύτερες προεκτάσεις και δεν περιορίζεται στην ερμηνεία νόμων και διατάξεων, θεωρώ υποχρέωσή μου ως Έλλην πολίτης να καταθέσω τις ανησυχίες μου. Βασίζονται δε αυτές οι ανησυχίες σε προβληματισμούς νομικού, εθνικού και κοινωνικού περιεχομένου.
Από νομικής πλευράς αξίζει να σημειωθεί ότι: α) Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού ενός πολίτη, το οποίο επικαλούνται ορισμένοι εκπρόσωποι της μουσουλμανικής μειονότητος, βάσει της διεθνώς παραδεκτής ερμηνείας αφορά μεμονωμένα άτομα και όχι σύνολα. Άρα δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση σωματείων. β) Υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί ένα αρνητικό νομικό προηγούμενο εις βάρος της Ορθοδόξου Χριστιανικής πλειοψηφίας της χώρας μας. Αν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού ερμηνευθεί με την έννοια ότι ένας Μουσουλμάνος της Θράκης μπορεί επί δημοσίων εγγράφων να δηλώνει Τούρκος ή ό,τι άλλο θέλει, τότε γιατί ένας Χριστιανός Ορθόδοξος δεν μπορεί πλέον να αναγράψει το θρήσκευμά του επί της αστυνομικής ταυτότητος, της ληξιαρχικής πράξεως κλπ; Θα είναι σοβαρή η αντίφαση αν τα αρμόδια όργανα του Ελληνικού Κράτους φθάσουν στο σημείο να θεωρούν ότι το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού ισχύει για μόνον κάποιες μειοψηφίες και όχι για την πλειοψηφία των Ελλήνων; γ) Η οποιαδήποτε αναφορά σε «τουρκική» μειονότητα ή σε «τουρκικά» σωματεία έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με την Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, η οποία ομιλεί περί μουσουλμανικής (θρησκευτικής) μειονότητος στη Θράκη και περί ελληνικής (εθνικής) μειονότητος στην Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο και Τένεδο. Δεν αναφέρεται πουθενά σε Τούρκους.
Από εθνικής και διπλωματικής πλευράς πρέπει να προσέξουμε τα εξής: α) Η Τουρκία ουδέποτε απομακρύνθηκε από την υποθήκη του Κεμάλ Ατατούρκ, ο οποίος το 1920 συνέστησε στους συμπατριώτες του να μη λησμονούν τη Δυτική Θράκη. β) Κατά την τελευταία εικοσαετία είναι έντονη στην Τουρκία η δραστηριότητα συλλόγων που εκφράζουν διεκδικήσεις επί της Ελληνικής Θράκης. Ο κυριότερος σύλλογος λέγεται BATI TRAKIA και έχει την εμφανή στήριξη ηγετικών προσωπικοτήτων του στρατού και της πολιτικής. γ) Το καλοκαίρι του 2000 ο τότε υπουργός Εξωτερικών της γείτονος, ο γνωστός Ισμαήλ Τζέμ-Ιπεκτσί, έγραψε στην Ιταλική εφημερίδα LA STAMPA ότι στην Δυτ. Θράκη κατοικεί τουρκικός λαός. Ούτε κοινότητα, ούτε μειονότητα. Αλλά «λαός». Η Νομική και Πολιτική Επιστήμη μας διδάσκουν ότι ο λαός είναι ένα από τα θεμελιώδη συστατικά της εννοίας του κράτους. Άρα η χρήση του όρου «λαός» εν προκειμένου είχε στόχο να προετοιμάσει το έδαφος για αιτήματα με αυτονομιστικό περιεχόμενο. Μήπως κάποιοι στην Άγκυρα έχουν πονηρούς σκοπούς για την Θράκη, την ώρα που η Αθήνα κόπτεται υπέρ της «ελληνοτουρκικής φιλίας»; δ) Ακόμη και προ ολίγων εβδομάδων, όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος επεσκέφθη τον κ. Ερντογάν, ο Τούρκος πρωθυπουργός έθεσε ως πρωτεύον ζήτημα την διεύρυνση των δικαιωμάτων και ελευθεριών των «Τούρκων» της Δυτ. Θράκης!
Οι κοινωνικές συνέπειες της όλης αναταραχής εντοπίζονται κυρίως στην αποθράσυνση των ακραίων κύκλων της μουσουλμανικής μειονότητος και στην ενίσχυση του ρόλου του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής. Είναι δε γνωστό τοις πάσι ότι το προξενείο τρομοκρατεί εκείνα τα στοιχεία της μειονότητος που επιδεικνύουν σεβασμό προς τους νόμους της Ελληνικής Πολιτείας, ιδίως δε τους μουσουλμάνους που δηλώνουν Πομάκοι ή Αθίγγανοι και αρνούνται τον χαρακτηρισμό «Τούρκος». Μία τέτοια αποθράσυνση των ακραίων στοιχείων θα φοβίσει και την Χριστιανική πλειοψηφία των κατοίκων, δηλαδή τους Ακρίτες των βορειοανατολικών συνόρων μας. Ακρίτες για τους οποίους πραγματικό ενδιαφέρον έχει επιδείξει μόνον η Εκκλησία της Ελλάδος με την χορήγηση επιδόματος για το τρίτο παιδί και για την δημογραφική ανάκαμψη του Χριστιανικού στοιχείου.
Τα αρχικά της «Τουρκικής Ενώσεως Ξάνθης» είναι Τ.Ε.Ξ. Ας προσέξουμε, λοιπόν, την ΤΕΞ, διότι δεν ξέρουμε τι ... ΤΕΞΕΤΑΙ η επιούσα!


 http://www.efkozani.gr/xolebas/xolebas.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου