Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

Η ΕΛΛΑΔΑ ΞΕΧΝΑΕΙ ΤΑ (ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΑ) ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ - «ΑΠΟΒΑΛΛΟΥΝ» ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΣ

Ο Γιάννης Μηλίδης μαζί με Ελληνόπουλα στη Μελβούρνη

Κατερίνα Ροββά

Κινητοποίηση των μεταναστών μετά την απόφαση του κράτους να καταργήσει τα ελληνικά λύκεια από το καλοκαίρι. Κίνδυνος να χάσουν κάθε επαφή με την πατρογονική γλώσσα χιλιάδες Ελληνόπουλα

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρίσκει σε μαρασμό τα σχολεία της ομογένειας μετά την απόφαση του κράτους να καταργήσει τα αμιγώς ελληνικά λύκεια από το επόμενο καλοκαίρι. Παράλληλα, η ποιότητα των ελληνόγλωσσων σπουδών υποβαθμίζεται δραματικά λόγω της συρρίκνωσης του αριθμού των αποσπασμένων καθηγητών. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα σχολεία είναι επανδρωμένα μόλις με το ένα τρίτο του αναγκαίου διδακτικού προσωπικού με αποτέλεσμα το μάθημα να περιορίζεται στις δύο ή τρεις ώρες ημερησίως.
Ο κίνδυνος να χάσουν εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνόπουλα την επαφή με την πατρογονική τους γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό έχει κινητοποιήσει τις ομογενειακές κοινότητες. Ανθρωποι που εργάζονται με μεράκι για την προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό, εναντιώνονται στις αποφάσεις του ελληνικού κράτους και εκφράζουν κραυγή αγωνίας για το μέλλον.
Παράλληλα, επισημαίνουν πως οι δεσμοί με την Ελλάδα αποκόπτονται σε μια χρονική συγκυρία που όλο και περισσότεροι συμπατριώτες μας μεταναστεύουν με τις οικογένειές τους κυνηγημένοι από την οικονομική κρίση. Επίσης, τονίζουν ότι πρόκειται για πρωτοβουλίες που οδηγούν σε πλήρη κατάρρευση την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και ταυτόχρονα βλάπτουν τα συμφέροντα της χώρας καθώς αποδυναμώνουν τον ομογενειακό ελληνισμό - έναν πρεσβευτή της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Ο Γιώργος Ρούγας, πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας του Ντίσελντορφ: «Αποδυναμώνουν τα σχολεία μέχρι να κλείσουν...»
Ο Γιώργος Ρούγας, πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας του Ντίσελντορφ: «Αποδυναμώνουν τα σχολεία μέχρι να κλείσουν...»
Στη Γερμανία, μια χώρα όπου λειτουργούν αμιγώς ελληνικά σχολεία -στα οποία τηρείται το διδακτικό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας-, η αβεβαιότητα είναι έκδηλη. Τα ελληνικά λύκεια έχουν λάβει παράταση ζωής ενός έτους, ενώ οι αποσπασμένοι καθηγητές εξαναγκάζονται σε παραίτηση μετά την απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει το επιμίσθιο που τους χορηγείτο, ένα χρηματικό ποσό ίσο με το 70% του ελληνικού μισθού.
Εξίσου ενδεικτική της απαξίωσης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική εκπαίδευση της ομογένειας είναι η κατάσταση στην Αυστραλία: Στη χώρα μπορεί να μη λειτουργούν ελληνικά σχολεία -παρά μόνο αυστραλιανά με μάθημα ελληνικών, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει συχνά σε ελληνικές κοινότητες ή εκκλησίες-, οι αριθμοί όμως είναι αποκαλυπτικοί: Φέτος στις τάξεις μπήκαν 22 αποσπασμένοι καθηγητές ελληνικών, ενώ πριν από δύο χρόνια εργάζονταν 55...
ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Μεγάλο το κενό που θα αφήσουν οι αποσπασμένοι

Οι καθηγητές που έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική προσθέτουν άλλη ποιότητα στη διδασκαλία, λέει ο διευθυντής των ελληνικών σχολείων
Στην Αυστραλία το εκπαιδευτικό σύστημα είναι διαρθρωμένο με διαφορετικό τρόπο από ό,τι στη Γερμανία. Οπως εξηγεί ο φιλόλογος Γιάννης Μηλίδης, διευθυντής των απογευματινών ελληνικών σχολείων της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας της Μελβούρνης, στη χώρα δεν λειτουργούν αμιγώς ελληνικά σχολεία. Παρ' όλα αυτά, από το 1979 το ελληνικό κράτος στέλνει αποσπασμένους καθηγητές σε μονάδες όπου φοιτά σημαντικός αριθμός Ελλήνων μαθητών ούτως ώστε να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα. Παράλληλα, «επιχορηγεί» τα «Σαββατιανά» ή απογευματινά ελληνικά σχολεία των κοινοτήτων με αποσπασμένους καθηγητές.
«Στη Μελβούρνη τα απογευματινά μας σχολεία έχουν 950 μαθητές και 50 εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων οι δύο είναι αποσπασμένοι», εξηγεί ο κ. Μηλίδης, ο οποίος κατά το παρελθόν έχει διδάξει ελληνικά σε τρία πανεπιστήμια της Αυστραλίας. «Πρόσφατα ενημερωθήκαμε ότι το κράτος θα αποσύρει τους αποσπασμένους καθηγητές, άρα και τους 2 δικούς μας. Το θέμα δεν είναι μόνο οικονομικό. Η κοινότητα θα πιεστεί και θα πληρώνει δύο επιπλέον μισθούς. Εμείς, όμως, προτιμούμε καθηγητές που έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική, επειδή θεωρούμε ότι μπορούν να παράσχουν άλλη ποιότητα στη διδασκαλία και να βοηθήσουν καλύτερα τα παιδιά».
Στα ενταγμένα σχολεία οι καθηγητές φεύγοντας θα αφήσουν κενό και πολλά παιδιά δεν θα μάθουν ποτέ τη γλώσσα των προγόνων τους. Αξιοσημείωτο είναι πως, παρά την αντιμετώπιση που τους επιφυλάσσει το ελληνικό κράτος, αρκετοί ομογενείς αισθάνονται ένοχοι επειδή επιβαρύνουν οικονομικά το ελληνικό κράτος...
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Οδηγούν την ελληνική κοινότητα σε μαρασμό

«Η προσπάθεια να κλείσουν τα ελληνικά σχολεία ξεκίνησε από το 1996-1997, όταν και πάλι είχε ψηφιστεί νόμος που τα καταργούσε», εξηγεί ο Γιώργος Ρούγας, πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας του Ντίσελντορφ. «Οι ομογενείς βγήκαν τότε στους δρόμους, κατέλαβαν τα προξενεία και ο νόμος αποσύρθηκε. Τώρα με αφορμή την οικονομική κρίση διακόπτουν τη λειτουργία τους. Από του χρόνου σταματούν οι εγγραφές στα λύκεια. Αυτό συνεπάγεται κατάργηση όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, καθώς οι γονείς δεν θα στέλνουν τα παιδιά τους στο ελληνικό δημοτικό και γυμνάσιο, εφόσον μετά δεν θα υπάρχει λύκειο», συνεχίζει.
«Στην περιοχή της Βόρειας Ρηνανίας- Βεστφαλίας έχουμε 4.000 Ελληνες μαθητές, συνολικά στη Γερμανία ο αριθμός είναι μεγάλος. Από την άλλη πλευρά, το κράτος κατήργησε τα επιμίσθια των αποσπασμένων καθηγητών αναγκάζοντάς τους σε φυγή από τη Γερμανία, αφού χωρίς αυτά είναι αδύνατο να επιβιώσουν. Παράλληλα, δεν ανανέωσε τις συμβάσεις των ομογενών καθηγητών οι οποίοι επιθυμούν να διδάξουν στα ελληνικά σχολεία, δεν λαμβάνουν επιμίσθιο και μπορούν να ζήσουν εδώ. Κάπως έτσι αποδυναμώνουν τα σχολεία μέχρι να κλείσουν...».

 http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63714972


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου