Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης
Λευκωσία: Τις αμέσως επόμενες ώρες της ημέρας ξεκινά η πλατφόρμα «ENSCO 5006» για να μεταφερθεί στο σημείο της επιβεβαιωτικής γεώτρησης -που επίσημα πλέον ονομάζεται «Αφροδίτη 2», στο Τεμάχιο «12». Ο εξοπλισμός πό την προηγούμενη γεώτρηση, όπως οι αρίδες και οι κεφαλές, έχουν μεταφερθεί μετά από συνεχή 24ωρη εργασία σε ειδικό σκάφος με βρετανική σημαία -το «FD UNTOUCHAPLE»- για μεταφορά τους στον ειδικό χώρο αποθήκευσης των Noble και EDT στο λιμάνι Λεμεσού, όπου θα συντηρηθούν και θα επαναχρησιμοποιηθούν για τη νέα γεώτρηση.
Για σκοπούς συντονισμού, υποβοήθησης και προστασίας της πλατφόρμας κατά τη μετακίνησή της από το ισραηλινό «Καρίς 1» στο Κυπριακό «Αφροδίτη 2», που αναμένεται να διαρκέσει 10 ώρες (η απόσταση υπολογίζεται στα 85 χλμ.), ήδη βρίσκονται από χθες και βοηθούν στις εργασίες τα υπό κυπριακή σημαία ειδικά σκάφη «EDT ΝΕΦΕΛΗ» και «EDT ΛΕΟΝ», όπως και το επίσης κυπριακό της EDT σκάφος «FLYING ENTERPRISE».
Την ομάδα των πέντε συνοδευτικών και βοηθητικών ειδικών σκαφών συμπληρώνει το «RICHARD M CURRENCE», με σημαία Βανουάτου, που συνόδευε καθ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης γεώτρησης την πλατφόρμα.
Στο μεταξύ, την Παρασκευή φτάνει στα νερά της Κύπρου το υπερσύγχρονο -3ης γενιάς- σεισμογραφικό «Ramform Sovereign», της νορβηγικής PGS, το οποίο έχει ναυλώσει η Noble Energy για τις πρώτες τρισδιάστατες σεισμογραφικές έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ, στο τεμάχιο «12», παράλληλα με τη διεξαγωγή της γεώτρησης. Όπως όλα δείχνουν, μεταξύ άλλων, οι νέες τρισδιάστατες πλέον σεισμογραφικές έρευνες στο «12», αναμένεται να δώσουν περισσότερα και πιο λεπτομερή στοιχεία για τις μέχρι τώρα ενδείξεις ότι στο «12» υπάρχει και δεύτερο κοίτασμα, της τάξης των 5 τρισ. τετρ. ποδών.
Αύριο αναμένεται από το Ισραήλ αρχικά στο αεροδρόμιο Λάρνακας και μετά στο ελικοδρόμιο του λιμένα Λεμεσού που θα έχει ως βάση του για τους επόμενους τέσσερις μήνες και θα εξυπηρετεί την πλατφόρμα, το EDT Offshore Heliservices -το πρώτο ελικόπτερο της Noble Energy.
Πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν πως η ομάδα προσωπικού που θα αναλάβει το πρώτο στάδιο της επιβεβαιωτικής γεώτρησης στο «Αφροδίτη 2», βρίσκεται ήδη στην Κύπρο έτοιμο για να μεταφερθεί στην ENSCO 5006, όπου θα ξεκινήσει τη γεώτρηση και θα την προχωρά για τις πρώτες 28 μέρες.
Τους αποκλείσαμε πέρσι, αλλά τους το είπαμε φέτος
Έντονα παράπονα αλλά και προειδοποιήσεις για δικαστικές προσφυγές εκφράζουν κάποιες από τις εταιρείες και τις κοινοπραξίες που ενημερώθηκαν αυτές τις μέρες, ότι στην αξιολόγηση των προτάσεών τους για τον β΄ γύρο αδειοδότησης πέρσι τον Μάιο, κρίθηκαν ότι δεν πληρούσαν τα κριτήρια ή και για άλλους λόγους ακυρώθηκαν από την Επιτροπή Αξιολόγησης.
Γι’ αυτό στη νέα εξάμηνη ανανέωση ενδιαφέροντος θα συμμετάσχουν μόνο οι προτάσεις που κρίθηκαν έγκυρες και με υψηλή βαθμολογία, δηλαδή αυτές της ΕΝΙ για τα τεμάχια «5» και «6».
Η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της προηγούμενης κυβέρνησης, να ζητήσει παράταση για έξι μήνες του ενδιαφέροντος όλων όσων υπέβαλαν προτάσεις -πλην των τεμαχίων που δόθηκαν- χωρίς να ενημερώσει τις εταιρείες και τις κοινοπραξίες που είχαν ακυρωθεί, φέρνει τώρα τις αντιδράσεις.
Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι μάλιστα έντονες και προειδοποιούν για νομικά μέτρα. Αυτό γιατί για την ανανέωση του ενδιαφέροντος, οι εταιρείες και κοινοπραξίες αυτές, κατέβαλαν σημαντικές δαπάνες για ανανέωση τραπεζικών εγγυήσεων πολλών εκατομμυρίων, διατήρησαν συνεργασίες -π.χ. με δικηγορικά γραφεία, συμβούλους κ.τ.λ. στην Κύπρο- χωρίς να υπάρχει λόγος. Ήδη, τη δυσφορία τους έχουν εκφράσει μια σειρά από εταιρείες, κυρίως από Ισραήλ και Καναδά.
http://www.philenews.com/el-gr/top-stories/885/147142/xekina-to-trypani-erchetai-kai-ypersynchrono-seismografiko#
Λευκωσία: Τις αμέσως επόμενες ώρες της ημέρας ξεκινά η πλατφόρμα «ENSCO 5006» για να μεταφερθεί στο σημείο της επιβεβαιωτικής γεώτρησης -που επίσημα πλέον ονομάζεται «Αφροδίτη 2», στο Τεμάχιο «12». Ο εξοπλισμός πό την προηγούμενη γεώτρηση, όπως οι αρίδες και οι κεφαλές, έχουν μεταφερθεί μετά από συνεχή 24ωρη εργασία σε ειδικό σκάφος με βρετανική σημαία -το «FD UNTOUCHAPLE»- για μεταφορά τους στον ειδικό χώρο αποθήκευσης των Noble και EDT στο λιμάνι Λεμεσού, όπου θα συντηρηθούν και θα επαναχρησιμοποιηθούν για τη νέα γεώτρηση.
Για σκοπούς συντονισμού, υποβοήθησης και προστασίας της πλατφόρμας κατά τη μετακίνησή της από το ισραηλινό «Καρίς 1» στο Κυπριακό «Αφροδίτη 2», που αναμένεται να διαρκέσει 10 ώρες (η απόσταση υπολογίζεται στα 85 χλμ.), ήδη βρίσκονται από χθες και βοηθούν στις εργασίες τα υπό κυπριακή σημαία ειδικά σκάφη «EDT ΝΕΦΕΛΗ» και «EDT ΛΕΟΝ», όπως και το επίσης κυπριακό της EDT σκάφος «FLYING ENTERPRISE».
Την ομάδα των πέντε συνοδευτικών και βοηθητικών ειδικών σκαφών συμπληρώνει το «RICHARD M CURRENCE», με σημαία Βανουάτου, που συνόδευε καθ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης γεώτρησης την πλατφόρμα.
Στο μεταξύ, την Παρασκευή φτάνει στα νερά της Κύπρου το υπερσύγχρονο -3ης γενιάς- σεισμογραφικό «Ramform Sovereign», της νορβηγικής PGS, το οποίο έχει ναυλώσει η Noble Energy για τις πρώτες τρισδιάστατες σεισμογραφικές έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ, στο τεμάχιο «12», παράλληλα με τη διεξαγωγή της γεώτρησης. Όπως όλα δείχνουν, μεταξύ άλλων, οι νέες τρισδιάστατες πλέον σεισμογραφικές έρευνες στο «12», αναμένεται να δώσουν περισσότερα και πιο λεπτομερή στοιχεία για τις μέχρι τώρα ενδείξεις ότι στο «12» υπάρχει και δεύτερο κοίτασμα, της τάξης των 5 τρισ. τετρ. ποδών.
Αύριο αναμένεται από το Ισραήλ αρχικά στο αεροδρόμιο Λάρνακας και μετά στο ελικοδρόμιο του λιμένα Λεμεσού που θα έχει ως βάση του για τους επόμενους τέσσερις μήνες και θα εξυπηρετεί την πλατφόρμα, το EDT Offshore Heliservices -το πρώτο ελικόπτερο της Noble Energy.
Πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν πως η ομάδα προσωπικού που θα αναλάβει το πρώτο στάδιο της επιβεβαιωτικής γεώτρησης στο «Αφροδίτη 2», βρίσκεται ήδη στην Κύπρο έτοιμο για να μεταφερθεί στην ENSCO 5006, όπου θα ξεκινήσει τη γεώτρηση και θα την προχωρά για τις πρώτες 28 μέρες.
Τους αποκλείσαμε πέρσι, αλλά τους το είπαμε φέτος
Έντονα παράπονα αλλά και προειδοποιήσεις για δικαστικές προσφυγές εκφράζουν κάποιες από τις εταιρείες και τις κοινοπραξίες που ενημερώθηκαν αυτές τις μέρες, ότι στην αξιολόγηση των προτάσεών τους για τον β΄ γύρο αδειοδότησης πέρσι τον Μάιο, κρίθηκαν ότι δεν πληρούσαν τα κριτήρια ή και για άλλους λόγους ακυρώθηκαν από την Επιτροπή Αξιολόγησης.
Γι’ αυτό στη νέα εξάμηνη ανανέωση ενδιαφέροντος θα συμμετάσχουν μόνο οι προτάσεις που κρίθηκαν έγκυρες και με υψηλή βαθμολογία, δηλαδή αυτές της ΕΝΙ για τα τεμάχια «5» και «6».
Η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της προηγούμενης κυβέρνησης, να ζητήσει παράταση για έξι μήνες του ενδιαφέροντος όλων όσων υπέβαλαν προτάσεις -πλην των τεμαχίων που δόθηκαν- χωρίς να ενημερώσει τις εταιρείες και τις κοινοπραξίες που είχαν ακυρωθεί, φέρνει τώρα τις αντιδράσεις.
Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι μάλιστα έντονες και προειδοποιούν για νομικά μέτρα. Αυτό γιατί για την ανανέωση του ενδιαφέροντος, οι εταιρείες και κοινοπραξίες αυτές, κατέβαλαν σημαντικές δαπάνες για ανανέωση τραπεζικών εγγυήσεων πολλών εκατομμυρίων, διατήρησαν συνεργασίες -π.χ. με δικηγορικά γραφεία, συμβούλους κ.τ.λ. στην Κύπρο- χωρίς να υπάρχει λόγος. Ήδη, τη δυσφορία τους έχουν εκφράσει μια σειρά από εταιρείες, κυρίως από Ισραήλ και Καναδά.
http://www.philenews.com/el-gr/top-stories/885/147142/xekina-to-trypani-erchetai-kai-ypersynchrono-seismografiko#
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου